2019年03月26日

TOKYO LESSON LEARNT ON THE GGG+ FORUM 2018


In the realization of GGG+ Forum, Japan has played a bigger role in the establishment of the Global Fund. The entity is advancing global health, and access to UHC for all.

As said by Joanne Carter, Director, Results Educational Fund, Japan’s commitment has been aggressive in the funding of untreated patients of Tuberculosis and also Japan’s role becomes more important for the replenishment of Global Fund in 2019.

Also, she requested more collaboration with Japan’s insight to address the yet-to-tackle challenge on Nutrition and Welfare particularly Mothers and Children.

By using the Japan’s insight on health issues, Dr. Kunii, Head of Strategy, Investment and Impact Division, Global Fund pointed out: we need to access the actual situation of every country, situation analysis, confirm the gaps and ways of implementing Japan’s experience and innovation towards achieving the Universal Health Coverage.

This means the Public and Private Sector collaboration should ensure not only the policy and strategy to be important but also engage the community cooperation to enforce laws and implementation systems at the prefecture level.

Calvin
posted by resultsjp at 19:49| Comment(3) | 情報

TO ACCOMPLISH TICAD7 BY JAPANESE INSIGHTS


The concept of the GGG+ Plus Forum is marvelous in its making, in its entirety, the organizers had the best motives in regards to upholding human dignity by focusing on critical aspects of health.

In particular, the emphasis on helping African developing nations is wonderful as echoed by Amb. Banda of Malawi where he said great results have been realized so far.

The fight against TB as observed by Dr. Asma needs a community-based approach to win. Those in the community have more insights on who are carriers and can help in fighting the disease effectively.

On the issue of Japanese insights in Africa, a question was raised about the challenges faced while bringing Japanese insights to Africa, respondents noted that challenges are there but the only way is the assessment of generality and peculiarity of the two scenarios.

Additionally, there is a need to adjust to each country’s condition grasping the actual situation on the ground.

Among the diseases tackled on the discussion, NTDs are the least talked about and seems neglected. But at least GHIT fund took up the mostly forgotten diseases that are really affecting millions of people in developing nations.

Hilda
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BRIEF DIET HISTORY QUESTIONNAIRE


The BDHQ is a very fundamental tool in improving the nutrition status of a country.

It was developed by Professor Sasaki of the Department of Social and Epidemiology Prevention.

It is used to investigate what we eat in a period of 30 days in less than 15 minutes. This kind of information is helpful as it can actually warn an individual who is at risk of NCDs.

If such an individual receives nutrition advice from a specialist, then they will be in a position to follow good nutrition practices thus improving on their health.

This will lead to a decrease in the number of people diagnosed with conditions like diabetes, high blood pressure, hypertension and obesity thus having a healthy nation.

Pauline
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世界で一番の先生はケニアのタビチ先生

今日はケニアのニュース(英国紙The Guardian, BBC, ケニア紙Daily Nationの報道より)について投稿します。

バーキー財団(the Varkey Foundation)が主催する「グローバル・ティーチャー賞」が発表となり、179か国10,000人以上の先生の中からケニアのピーター・タビチ先生(36歳)が一番に輝きました。
受賞の際のコメントで、「生徒たちが達成してきたことのおかげで、私はここにいます。この賞は、彼らにチャンスを与えます。そして、世界に彼らがなんでもできることを伝えるのです」と、仰ったそうです。

タビチ先生はカトリックの13世紀から続く聖フランシスコの修道僧で、科学を教えています。
勤めている学校は、ナイロビから北西に200kmほどのプワニ村(Pwani Village)の高校です。舗装されていない道を生徒が6―7km歩いて通学するような場所にあります。生徒の90%以上が貧しい家庭の出身で、生徒の約3分の1が孤児または片親です。

そんな中、タビチ先生は、給与の80%に当たる額を生徒の教科書や服などに工面しながら、教鞭をとっていらっしゃいます。また、「才能養成クラブ」を設立し、学校の科学クラブで研究プロジェクトの計画などを指導しているとのことです。タビチ先生の尽力のお陰で、クラブに所属する生徒がケニアの科学全国大会などに参加するほどの実力をつけたそうです。また、生徒が地元の植物を利用して電気を発電するプロジェクトを立案し、英国王立科学会の賞を受けました。


逆境を跳ね除けるぐらいの熱い先生がいるケニア。子どもたちの未来が明るいと信じたいですね。
タビチ先生の受賞は、学校で働く同僚の先生方も勇気づけられていると思います。

残念なことに、トイレ・手洗いプロジェクトの視察の中では、学校の先生方のトイレだけが清潔に保たれていて、児童・生徒のトイレは非常に不潔な状態の学校もありました。
また、学校には保健衛生クラブがありますが、活動実態のないところが多く、非常に残念でした。
ケニアの学校で、先生がロールモデルとなるよう、1人1人の先生が意識を持った活動をしてくださると嬉しいですね。

SoH

より詳しくは、こちらの記事(英文)をご覧ください。
By Jedidajah Otte, the Guardian. "Kenyan science teacher Peter Tabichi wins $1m global award."
https://www.theguardian.com/education/2019/mar/24/kenyan-science-teacher-peter-tabichi-wins-1m-global-award

By Sean Coughlan, BBC. "Kenyan science teacher Peter Tabichi wins global prize."
https://www.bbc.com/news/business-47658803

By Eric Matara, Daily Nation. "Kenya's Peter Tabichi crowned world's best teacher."
https://www.nation.co.ke/news/Kenyan-science-teacher-wins-Sh100m-prize/1056-5040250-pyde0q/
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2019年03月25日

ナイロビでのコレラ蔓延に関する注意喚起

ケニア事務所メンバーHildaさんのブログ日本語訳です。

2019年3月20日、これらの蔓延が確認されました。ナイロビにある多くの病院が、これらの状況が変化していることを受け、病気の拡散を防ぐために治療に急いでいます。

保健ディレクタールチナ・コイオ氏は、すべてのサブカウンティに対して緊急注意喚起指示を発しました。直近では、2月に市内のほとんどの建物で汚染された水・下水が見つかり、コレラ蔓延の危機が高まりました。

これらは治療可能かつ、さらに言うと予防可能な病気です。しかし、諸事情により、ケニアの保険システムでは、ナイロビでのコレラ蔓延に対応する準備がほとんど整っていません。

これは、感染した人を特定・追跡や疑わしい症例の報告・管理ができていないことにも起因しています。

十分な保険システムが強化され、コレラや他の病気の蔓延に迅速な対応ができるようにする必要があります。

ケニア人や保険関係者からの高まる圧力により、(ナイロビ)カウンティ政府がこれらの問題に迅速で効果的に対応できるようになることを望んでいます。


Hilda
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